-->

niedziela, 3 listopada 2013

Dżem żurawinowy / Cranberry jam

Kolejne słoiczki pyszności trafiły do mojej spiżarni. Tym razem jest to dżem żurawinowy, który posiada cudowne właściwości w zwalczaniu stanów zapalnych nerek, które przy tej pogodzie, szczególnie dla pań stają się coraz bardziej dokuczliwe. W robieniu przetworów pomagał mi mój niestrudzony pomocnik - Iwo, przygarnięty kilka miesięcy temu ze schroniska. Pierwszy raz trafiłam wówczas do takiego miejsca i wyszłam wstrząśnięta. Jeśli macie gdzieś w pobliżu swojego miejsca zamieszkania schronisko dla zwierząt, zajrzyjcie tam. Zabierzcie ze sobą zalegające w domu koce czy stare kołdry, które pomogą zwierzakom przetrwać nadchodzącą zimę i być może uratuję im życie. Możecie też ofiarować paczkę psiej karmy. A nuż pokochacie jakieś zmarznięte, psie serce?

Dżem żurawinowy / Cranberry jam

1 kg żurawiny / 1 kg of cranberries
1 kg cukru / 1 kg sugar

Żurawinę umyć. Dodać odrobinę wody i gotować jakiś czas. Na około 15 minut przed końcem gotowania dodać cukier. Stale mieszając poczekać aż dżem stanie się gęsty. Przelać dżem do słoiczków i postawić do góry dnem. Smacznego!

Wash cranberries. Add a little water and cook for a while. At about 15 minutes before the end of cooking, add the sugar. Wait until the jam becomes thick. Remember to stirring constanly. Pour the jam into jars and place upside down. Enjoy!

2 komentarze:

Kasia pisze...

Żurawinka jest dobra, często piję z niej sok :)
A Iwo wygląda na takiego kochanego psiaka...

gin pisze...

Mniami, taki dżemik to dopiero musi być pyszny...
Psiak jest rozkoszny - moja Ptysia nie jest ze schroniska, ale jakbym jej nie przygarnęła, to skończyłaby z kamykiem u szyi... Moje słoneczko :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...