-->

środa, 18 września 2013

Bułeczki amarantusowe z rozmarynem / Amaranth rolls with rosemary

Gdy nadchodzi jesień i zima, w kuchni stawiam na mocne aromaty. Cynamon, goździki, mocno aromatyzowane, gorące herbaty, koc, książka lub fajny film to nieodłączne atrybuty moich wieczorów. Dziś postanowiłam poeksperymentować z pieczywem. Wychodząc z założenia, że ziarna słonecznika lub otręby są nudne, postanowiłam urozmaicić moje bułeczki amarantusem. Moim celem było stworzenie mini bułeczek, nadających się na przekąskę, dobrze komponującą się z masłem czosnkowym, które - jak dla mnie - najlepiej smakuje, gdy za oknem tak jak dziś, jest plucha.

Bułeczki amarantusowe z rozmarynem / Amaranth rolls with rosemary

250 g mąki / 250 g flour
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia / 1,5 tsp of baking powder
0,5 łyżeczki soli / 0,5 tsp of salt
3 łyżki amarantusa / 3 tbsp of amaranth
2 płaskie łyżeczki rozmarynu / 2 flat tsp of rosemary
50 g masła / 50 g butter
1 jajko / 1 egg
100 ml mleka / 100 ml milk

Z mąki, proszku do pieczenia, soli, masła, amarantusa oraz rozmarynu zagniatamy jednolite ciasto a następnie dodajemy jajko wymieszane z mlekiem i ponownie mieszamy. Ciasto dzielimy na sześć równych części. Z każdego kawałka formujemy bułeczkę i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzewamy do 220 stopni C i pieczemy bułeczki przez około 20 minut. Idealnie smakują podane z masłem czosnkowym. 

Knead a dough using flour, baking powder, butter, salt, amaranth and rosemary and add egg mixed with milk. Mix again. Divide dough into six equal pieces. Form a roll of each piece and place on baking paper. Preheat oven to 220 degrees and bake for 20 minutes. Ideally taste served with garlic butter.

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...