-->

czwartek, 30 października 2014

Książka dla dzieci i dorosłych: Dlaczego pingwinom nie zamarzają stopy? Mick O'Hare


Na tę książkę trafiłam zupełnie przypadkowo w antykwariacie. Moją uwagę przykuł nietuzinkowy dość tytuł: dlaczego pingwinom nie zamarzają stopy? No właśnie, dlaczego? Nie mają odmrożeń a przecież pozbawione grubych butów i skarpetek stąpają po lodzie? :-) Nawet mój pies, choć mogłoby się wydawać również jako zwierzak powinien być zahartowany, gdy nadchodzi mróz kurczy nogi i nie chce wcale wychodzić na spacer. Tym sposobem od strony do strony zaczęłam zauważać na jak wiele rzeczy nie zwracam w życiu uwagi traktując je jako oczywistość i nie zastanawiając się zupełnie... dlaczego? 

Książka Micka O`Hare to zbiór 115 pytań i zagadek (zadawanych nie tylko przez dzieci), jak również tyluż samo odpowiedzi ekspertów. Wśród ciekawostek znajdziecie odpowiedź na takie pytania jak: czy niedźwiedzie przeniesione na Antarktykę miałyby szansę przeżyć? Dlaczego okienka w kadłubie statku są okrągłe? Dlaczego przed deszczem chmury zmieniają barwę na ciemnoszarą? Co jest przyczyną zielonego opalizującego połysku jaki często widać na szynce i bekonie? Aż w końcu dlaczego ludzki palec jest idealnie dopasowany do dziurki w nosie? :-) To oczywiście tylko część muszę przyznać - niesamowicie ciekawych ludzkich rozterek. Jeśli znacie odpowiedzi na te zagadki - gratuluję! Ja zaraz po powrocie do domu zaczęłam przepytywać mojego męża i jak się okazało, często bezradnie rozkładaliśmy ręce śmiejąc się z naszej niewiedzy. 

Książka idealna dla lubiących wszystko wiedzieć i dociekliwych dzieci i dorosłych. Napisana bardzo prostym i przyjemnym językiem dzięki czemu osiągnęła status światowego bestselleru. Wydana pod patronatem New Scientist. 246 stron wiedzy, którą zaskoczycie niejednego mądralę i rozwiejecie wątpliwości małego wynalazcy i naukowca. 

Dlaczego pingwinom nie zamarzają stopy? Mick O`Hare
Wydawnictwo Insignis Media 2009 
cena 32 zł (ja w antykwariacie kupiłam ją za 15 zł)


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...