-->

piątek, 7 lutego 2014

Rurki z kremem / Cream Wafers Recipe

Moje najmocniejsze wspomnienie dotyczące rurek z bitą śmietaną sięga 2009 roku, gdy w przeciągu dwóch miesięcy dwa razy odwiedziłam Jastrzębią Górę. Tam przechadzając się Promenadą Światowida w towarzystwie mojej ówczesnej sympatii a dziś już męża, zajadaliśmy się rurkami niemalże pustymi w środku (ewidentnie były oszukane a śmietana ledwo wetknięta z jednej i drugiej strony wafla). Ze względu na okoliczności, nawet pomimo tego przykrego faktu, były to najsmaczniejsze rurki w moim życiu a widok pani w białym kitlu podającej nam bez wyrzutu ten smakołyk budzi dziś we mnie bardzo miłe wspomnienia. Moje rurki różnią się nieco od tamtych i to nie tylko ze względu na bogactwo nadzienia. Przede wszystkim są wypełnione kremem karpatkowym a samo ciasto nie jest tak kruche jak lodowy wafel czy andrut. Gwarantuję jednak, że będą Wam smakować. 

Rurki z kremem / Cream Wafers Recipe
(ok. 60 rurek / about 60 wafers)

Ciasto / Dough: 
500 g mąki / 500 g flour
250 g masła / 250 g butter
250 g gęstej śmietany / 250 g 18% cream
szczypta soli / pinch of salt 

Krem / Cream: 
3 szklanki mleka / 3 glasses milk 
3/4 szklanki cukru / 3/4 glass sugar
100 g masła / 100 g butter 
16 g cukru waniliowego / 16 g vanilla sugar 
4 łyżki mąki / 4 tbsp of flour 
5 łyżek mąki ziemniaczanej / 5 tbsp of potato flour
4 jajka / 4 eggs

Ciasto zagnieść i schłodzić w lodówce. Następnie bardzo cienko rozwałkować. Pokroić w paski o szerokości około 2 cm. Formę (rurkę) posmarować masłem i nawinąć na nią paski. Piec około 15 minut w temperaturze 200°C. 

Zagotować 2 szklanki mleka z cukrem i masłem. Pozostałe mleko zmiksować z jajkami i mąką a następnie wlać do wrzącego mleka. Porządnie wymieszać. Nabić rurki kremem.

Knead dough and chill in the refrigerator. Then roll out very thinly. Cut into strips with a width of 2 cm. Spread forms (tubes) with butter and wrap the dough. Bake for about 15 minutes at 200°C (390°F) .

Boil 2 cups of milk with sugar and butter. Mix the remaining milk with eggs and flour and then pour into the boiling milk. Properly
mix. Fill with cream.

1 komentarz:

Niania w Paryzu pisze...

Szkoda,z e nie mam formy do rurek....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...