-->

wtorek, 14 stycznia 2014

Tortilla z mięsem mielonym / Minced Meat Tortilla

W czasie mojej dzisiejszej kulinarnej podróży do Ameryki Południowej za oknem zaczęło robić się biało! W całym mieszkaniu unosi się zapach świeżo wypranych firanek, których wieszanie wykończyło mnie bez reszty a z głośnika słychać Buena Vista Social Club dzięki którym docierają do mnie promienie latynoskiego słońca. Niestety centralnej Polski pogoda nie rozpieszcza, słońce ukrywa się od tygodnia za chmurami a o zmianie aury świadczyć może jedynie ból głowy. Jak już boli, to niech chociaż boli na lepsze! A ja zabrałam się za obiad. Tortillę lubię tylko wtedy, gdy zrobię ją sama. W tej kwestii jestem okropnie wybredna i lubię decydować co ma się znaleźć w środku. Tym razem jest to nietypowa, bo składająca się z małych kawałków mięsa, pachnąca kolendrą i szałwią tortilla z warzywami. Pycha!

Tortilla z mięsem mielonym / Minced Meat Tortilla

300g mielonego mięsa wieprzowego / 300 g minced pork
1 czerwona papryka / 1 red paprika
1 puszka czerwonej fasoli / can of red beans
1 czerwona cebula / 1 red onion
4 ząbki czosnku / 4 cloves of garlic
50 g koncentratu pomidorowego / 50 g tomato paste
łyżeczka słodkiej papryki / tsp of sweet paprika
łyżeczka kolendry / tsp of coriander
łyżeczka szałwi / tsp of sage
łyżeczka tymianku / tsp of thyme
sól, oliwa / salt, olive oil
4 placki tortilli / 4 tortillas

Cebulę i czosnek pokroić na małe kawałki a następnie obsmażyć na oliwie. Dodać mięso, pokrojoną w kostkę paprykę, fasolę oraz przyprawy. Smażyć chwilę pamiętając o mieszaniu. Koncentrat wymieszać z niewielką ilością wody i dodać do reszty. Wymieszać. Farsz jest gotowy. Na suchej patelni podgrzać tortille po ok 5 sekund po każdej ze stron. Nałożyć farsz i zawinąć. Ja podaję tortillę z jogurtem naturalnym. Smacznego! 

Chop an onions and garlic into small pieces and fry in olive oil. Add meat, diced peppers, beans and spices. Fry for a while. Remember to stirring. Mix tomato paste with a small amount of water and add to the rest. Mix. Stuffing is ready. In a dry frying pan, heat the tortillas about 5 seconds on each side. Stuffing and wrap. Serve tortilla with yoghurt. Enjoy it!

3 komentarze:

Olka pisze...

Dla głodnego nic lepszego ;-)
-bardzo smakowicie wyglada....

Kasia pisze...

Piękny talerz to po pierwsze :) A po drugie cieszę się, że trafiłam, bo i klimat super ;)

Monsoon pisze...

Bardzo dziękuję! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...