-->

czwartek, 8 sierpnia 2013

Budyń, nie z tej epoki

Uwielbiam budyń. Najbardziej wtedy, gdy jest jeszcze ciepły. Mając ochotę na taki deser postanowiłam, że zrezygnuję z gotowych mieszanek i zrobię go samodzielnie. Mój budyń ma waniliowy smak i nie jest zbyt słodki. Dotychczas wykonywałam go do ciast i deserów jednak sam, smakuje równie dobrze. Tradycyjny, domowy, babciny budyń - zupełnie nie z tej epoki. Co ważne dla osób będących na diecie, ten budyń nie jest wcale kaloryczny i bardzo szybko się go robi. 

Tradycyjny, domowy budyń / Traditional, homemade pudding
(2 porcje / 2 servings)

500 ml mleka / 500 ml milk
1 łyżka masła / 1 tbsp butter
2 żółtka / 2 yolks
8 g cukru waniliowego / 8 g vanilla sugar
2 łyżki mąki ziemniaczanej / 2 tbsp potato flour
syrop owocowy lub posypka do dekoracji / fruit syrup or topping for decoration

1,5 szklanki mleka zagotować z cukrem waniliowym i masłem. Pozostałe mleko, mąkę ziemniaczaną i żółtka wymieszać przy użyciu blendera. Dodać do wrzącego mleka z masłem, cały czas mieszając. Gotować przez minutę. Przelać do chłodnych salaterek. Serwować na zimno lub na ciepło. 

Boil 1,5 glass of milk with butter and vanilla sugar. Mix the remaining milk with potato flour and yolks using a blender. Add to boilng milk with butter, stirring constantly. Cook for a minute. Pour into a cold bowls. Serve cold or warm.


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...