-->

sobota, 25 maja 2013

Książka dla dziecka

"Wszystkie dzieci – poza jednym – dorastają. Szybko dowiadują się, że będą kiedyś dorosłe, a Wendy dowiedziała się o tym tak: Kiedy miała dwa lata, bawiła się pewnego dnia w ogrodzie: zerwała kwiatek i pobiegła z nim do swojej mamy. Przypuszczam, że musiała wyglądać zachwycająco, bo pani Darling położyła rękę na sercu i zawołała: – Ach, dlaczego nie możesz pozostać taka na zawsze?! To było wszystko, co sobie powiedziały, ale od owej chwili Wendy wiedziała, że musi dorosnąć. Zawsze się o tym wie, kiedy się ma dwa lata. Dwa lata to początek końca."

Serię "Klasyki bajek" wydawnictwa Buchmann poznałam niemal dwa lata temu, kiedy przy okazji pobytu nad morzem zajrzałam do namiotu Taniej Książki. Szczerze mówiąc uwielbiam tę inicjatywę i za każdym razem znajduję tam coś ciekawego. Choć na ogół nie zwracam uwagi na literaturę dla dzieci (póki co nie mam takiej potrzeby) te książki od razu przykuły mój wzrok. W odróżnieniu od innych bajek projekt okładek był prosty, przejrzysty, nie raził kalejdoskopem kolorów i kształtów, jakie zasadą "im więcej tym lepiej" spotyka się w działach dziecięcych. Wnętrze książek również mnie urzekło. Wszystkie obrazki zawarte w książce są przedrukiem czarno białych i kolorowych rycin, których autorem jest fenomenalny dla mnie Robert Ingpen. Stonowane kolory działają uspokajająco, nie drażniąc dziecięcych zmysłów nadmiarem barw.

Oferowana przez wydawnictwo Buchmann seria książek "Klasyki Bajek" zawiera między innymi takie tytuły jak "Tajemniczy ogród", "Piotruś Pan i Wendy", "W 80 dni dookoła świata", "Alicja w Krainie Czarów", "Czarnoksiężnik z Krainy Oz" czy "Księga Dżungli". Wówczas nad morzem wyszłam z namiotu z dwoma dostępnymi tytułami. Przedwczoraj w Empiku znów natknęłam się na tę serię, przecenioną z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka o 30%. Jeśli ktoś ma wątpliwości, jaką książkę wybrać dla dziecka - absolutnie polecam te pięknie i estetycznie wydane perły dziecięcej literatury. 


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...