-->

piątek, 19 lipca 2013

Lawendowe pancakes

Idealne śniadanie dla wielbicieli lawendowego aromatu. Pancakes to amerykańskie naleśniki, które w odróżnieniu od naszych tradycyjnych, smaży się na suchej patelni. Tłuszcz zamiast rozgrzewać go na patelni, dodaje się bezpośrednio do masy, dzięki czemu placki nie przywierają. Pancakes są zdecydowanie grubsze od naszych naleśników (dodatek proszku do pieczenia, wzmaga ich wyrastanie pod wpływem ciepła) i bardziej zwarte. Jeśli nie jesteście zbyt przyzwyczajeni do tradycyjnych, polskich naleśników i lubicie pancakes, ten letni powiew lawendy, z pewnością trafi w Wasz gust.

Lawendowe pancakes / Lavender pancakes

2 szklanki mąki / 2 glasses flour
3 łyżeczki proszku do pieczenia / 3 tsp baking powder
2 jajka / 2 eggs
1,5 szklanki mleka / 1,5 glass of milk
70 g rozpuszczonego masła / 70 grams melted butter
1/3 szklanki cukru pudru / 1/3 glass icing sugar
3/4 łyżki suszonej lawendy (lub pół łyżki świeżej) / 3/4 tbsp dried lavender (or 1/2 tbsp fresh)
szczypta soli / pinch of salt

Wszystkie składniki dokładnie mieszamy a następnie wykładamy na suchą patelnię, smażąc na średnim ogniu. Pancakes powinny lekko wyrosnąć, jednak nie należy smażyć ich zbyt długo po jednej stronie, gdyż mogą się łatwo przypalić. Placki delikatnie przewracamy przy użyciu szerokiej łopatki.

Dobrego dnia Kochani!

Beat all ingredients and put them in the dry pan. Pancakes should grow slightly but be careful of not frying them so long on the each side. Turn pancakes using kitchen scoops. Sprinkle icing sugar or spread with honey.


6 komentarzy:

Mała Mi pisze...

A czy zamiast dodać lawendę, można je po amerykańsku polać syropem klonowym? Czy wtedy trzeba jeszcze coś dodać do ciasta?

Monsoon pisze...

A pewnie, że można! Wtedy po prostu rezygnujesz z dodania lawendy i wyjdą tradycyjne, klasyczne pancakes.

Na zdrowie Maluchowi! :-)

Mała Mi pisze...

No to świetnie :)))

Monika pisze...

Ja również polecam dla dzieci! Super! Z jogurtem , z jagodami, z malinami i polane syropem klonowym lub z agawy mniam!
Ja sobie je odkładam potem do lodówki i na podwieczoreczki podaje przez trzy dni :-)
Z lawendą jeszcze nie próbowałam...do marzeń o różanym ogrodzie dokładam jeszcze kilka metrów lawendy...oj! Ale bardzo inspirujesz...
Pozdrawiam serdecznie ( u mnie tarta w piekarniku :-)

Adrijah pisze...

Dostałam ten przepis w newsletterze z Ugotuj.to i przyszłam zobaczyć u źródła, jak wyglądają pancakes z lawendą. Powiem krótko - zachęcająco :)

Monsoon pisze...

Bardzo mi miło. Zapraszam częściej. ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...