-->

czwartek, 27 czerwca 2013

Ciasto rabarbarowo-kokosowe

Ostatnio piekę na potęgę. Boję się, że lato minie za szybko i z częścią zamierzonych wypieków będę musiała poczekać do przyszłych wakacji. Mąż śmieje się ze mnie, że nawet nie muszę próbować moich ciast. Wystarczy, że upiekę, skosztuję kilka kęsów a w głowie pojawia się kolejny pomysł. Resztę zostawiam dla najbliższych. Chyba coś w tym jest, bo rzeczywiście proces produkcji jest dla mnie najprzyjemniejszy i wystarcza mi to, że wypiekiem zajada się moja rodzina i przyjaciele. To chyba mój jedyny nałóg. Gdyby nie brakowało mi niekiedy czasu, najchętniej każdego dnia serwowałabym im coś innego. Tym razem spełniłam swoją zachciankę. Upiekłam ciasto na burzowe, letnie dni. Kwaśny rabarbar połączyłam z kokosem, który uwielbiam i wyszedł mi nieco cięższy deser, w sam raz do herbaty.

Ciasto rabarbarowo - kokosowe

150 g rabarbaru
200 g mąki
80 g wiórków kokosowych
170 g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
3 jajka
100 g masła
90 ml jogurtu naturalnego
90 ml mleka kokosowego
skórka otarta z połowy cytryny
wiórki kokosowe do posypania ciasta

Rabarbar umyć, osuszyć, obrać ze skórki i pokroić na małe kawałki. Masło rozpuścić. Mleko kokosowe i jogurt połączyć i zmiksować. Mąkę połączyć z wiórkami, proszkiem do pieczenia, sodą, cukrem, jajkami i skórką z cytryny. Utrzeć na jednolitą masę.  Dodać masło i powoli wlewać mieszankę mleka i jogurtu. Wszystko zmiksować aż do połączenia składników. Tortownicę (u mnie była to tortownica 24 cm) wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Wylać do niej masę, wyrównać i na wierzchu ułożyć przygotowany rabarbar. Posypać pozostałymi wiórkami. Piekarnik nagrzać do 180 stopni i piec przez około godzinę, sprawdzając konsystencję ciasta za pomocą wykałaczki.

Smacznego! 



5 komentarzy:

Marcelina pisze...

Pysznie się prezentuje! Ciasto z rabarbarem miałam okazje jeść nie raz, ale z kokosem to jeszcze nie, trzeba będzie wypróbować :)

Niania w Paryzu pisze...

Wyglada i brzmi tylko tego rabarbaru jakbym chyba wiecej dała.... Jak myślisz?

Mała Mi pisze...

Ale Ty masz pomysły! Jestem pełna podziwu!

Monsoon pisze...

Dziękuję! :)Ja początkowo dałam podwójną ilość rabarbaru i dla mnie było to stanowczo za dużo. Ale to jak kto lubi... Pozdrawiam!

Renata Czelny-Kawa pisze...

Subtelne połączenie smaków;) Piękne to ciasto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...